torsdag 11. februar 2010

Varmt!

Det er en uvanlig sensommer i Buenos Aires, forrige uke var det masse regn, lyn og torden og nå er det oppe i 40grader og steikende hett! Det skal visstnok begynne å bli litt kjøligere nå i februar, men det har ikke skjedd. Det er deilig med sol og sommer, men det tar på å sitte i klamme klasserom uten aircondition en hel dag. Jeg har til nå hatt 2 spanskleksjoner og 2 spansk seminarer. Det går foreløpig greit, og jeg henger med på spansken, men vi får se når det blir litt vaskeligere om jeg muligens må ned på et lavere nivå. Uansett har vi søte og veldig flinke lærere :) I dag skal vi få mobiltelefoner, det skal bli deilig! Vi har nå nemlig bare 2 nøkler på oss 5 som bor i leiligheten, og det er litt lettere å kunne gjøre avtaler når en har en mobil. Dessuten kan vi da også få kontakt med de andre studentee som bor i et felleshus i en annen bydel.

Festen vi hadde på søndag var veldig gøy! Vi lærte litt tango, fikk masse god mat, vin og underholdning i form av 2 gutter som spilte gitar og sang. Det virker som en bra gjeng med studenter, vi var positivt overrasket at det ikke var så mange som kom rett fra videregående, men også veldig mange som enten tar et pause år i studiene, eller tar det som en del av bacheloren slik som oss :)

Ellers har jeg ikke fått gjort så veldig mye enda, må liksom venne seg til å gå på skole og få en rutine. Har vært en liten tur innom et stort kjøpesenter. Vi tok bussen, og det var jo en opplevelse i seg selv. Her i San Telmo er det liksom ikke så veldig masse biler og trafikk, men ute på de store hovedveiene er det fullt kaos! Og i dag kryssa jeg verdens største motorvei! Avenida 9 de julio.
Selv om det ikke er så travelt i San Telmo nå, så kommer det visstnok til å bli det. Det er emlig sommerferie her nå, og alle er vekkreist, men når mars kommer begynner kaoset. Vi har nå universitet nesten for oss selv, men om noen uker kommer alle de 11.000 studentene som tilhører la facultad de ingenería tilbake og det blir litt trangere på lesesalen og i gangene. Men det blir jo bare gøy! :)

Nå skal vi snart på plaza dorrego, som er liksom der det skjer om kvelden i San Telmo. Jeg fikk en venn der på vei til skolen i går, da jeg stoppa der for å kjøpe et smykke. Han jeg kjøpte smykke av, en innfødt, la ut om historie, hva jeg måtte gjør for å lære spansk og om hva som skjer i bye. Så i dag skal det visstnok være gratis teaterforestillig i 21.00 tiden. Så det må vi jo sjekke ut!

1 kommentar:

  1. Jeg har hørt rykter om at de 11.000 studentene er 11.000 gutter, og at argentinere usedvanlig vakre, så jeg skjønner at det blir gøy! Tonis

    SvarSlett