fredag 19. februar 2010

Pøsregn!!

Det pøøøøsregner ute!! og lyner, og tordner! Kom hjem for ikke så lenge siden, og vi var dassvåte..! Gatene har blitt til elver. Men det var litt deilig at det begynte å regne, venta på det, var en helt ekstrem varme i dag, uten at sola skinte gjennom. Jeg spiste lunsj og gjorde litt lekser i en park i dag, ikke så langt fra skolen. Da jeg la meg ned i gresset for å prøve å lese litt sovnet jeg, herlig :)
Så traff jeg Thea for å ta følge med henne hjem. Vi stoppet for å snakke med en jeg pleier å hilse på etter at jeg kjøpte et smykke av ham. En snakkesalig, koselig og alltid blid idigena (innfødt). Han spurte om vi ville ha mate (en slags te som er veldig typisk for Argentina, de har egne til og med egne kopper for denne drikken. Det er urter som de hiver oppi denne koppen, og så heller de oppi vann og drikker fra et metallsugerør) http://en.wikipedia.org/wiki/Mate_%28beverage%29. Jeg hadde ikke smakt mate, og har hatt lyst til å gjøre det, så vi satt oss ned med ham og delte en kopp mate mens vi snakket sammen :)
eller det blir for det meste at han snakker, mens vi lytterog nikker :P
Hilste også på noen venner av ham som også står og selger smykker og diverse. Det begynte å dryppe såvidt og vi søkte ly inntil husveggen hvor det var tørt. Da det begynte å styrtregne fant vi ut at det var best å komme seg hjemover ettersom vi så at det ikke kom til å klarne opp. Aschko som vår nye venn heter var så snill at han lånte oss plastikken som han pleier å bruke til å dekke over smykkene sine med når det regner. Det hjalp ikke noe særlig på klærne våre, men vi klarte å holde sekkene våre tørre. Det regner fortsatt, og ser ut som det bare kommer til å forsette, toda de la noche!

Filmforslag: Polaquito - http://www.imdb.com/title/tt0283552/
denne så vi i går i Pichincha i det huset for de andre studentene bor. Eller vi så bare halve siden dvd-spilleren klikka.. Men det vi så var bra! Og jeg har lyst til å se resten. Ikke en solskinnshistorie, men hard realitet fra gatelivet i Buenos Aires.

I dag var planen å dra på brasiliansk aften i Pichincha, det skal være et tema-måltid hver fredag. Men fikk akkurat melding om at det blir avlyst pga regnet.. Så da får vi finne på noe annet. Det var egentlig likså greit i og med at vi e ganske slitne. Vi finner nok en fin plass å spise her i San Telmo, vår egen bydel :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar