torsdag 18. mars 2010

Tiden flyr






Sitter nå og skal egentlig skrive en oppgave som skal leveres på tirsdag, kjedelig.. Har kommet i gang, og tror nå jeg har en idé om struktur, men trenger en liten pause så ting får fordøyd seg litt.

Så tenkte jeg skulle fortelle litt om uka som har vært. Glemmer sikkert noe, har nemlig skjedd veldig mye!
Tina har vært på besøk :D
Ble ganske tomt da hun dro (selv om jeg har noen fantastiske folk her også), og nå er hun i New York sammen med Ingvild, Ragnhild og Catrine. Jeg skulle så gjerne vært med! Men det var uansett veldig deilig å få følelsen av å ha litt ferie mens Tina var her :)
Første kvelden var vi ute og spiste med en argentiner vi ble kjent med for en stund tilbake, og han tok med seg noen venner, så det var veldig koselig (selv om han hadde foreslått en grusom plass med fæl teknomusikk som ikke er akkurat det en ønsker når en skal spise, men det ble jo bra for det :)
Fredagen gikk med til shopping. Både Tina og jeg fikk oss nye sko/sandaler. Førnøyde.
Dro med meg Tina på en salsaklubb. Var deilig å få danset litt igjen! Drar kanskje på et ruedakurs senere. De har kurs hver dag, hver uke, og virker som det bare er å dukke opp.
På lørdagen var vi i slummen, Villa 31. Der har de dannet et jentefotballag. Dette fikk vi spille mot. Gøy! Varmt! Sandete!
Det er virkelige kontraster her i Buenos Aires! Jeg føler meg veldig priviligert som har et hjem i Norge og kan dra her for å studere, og slipper å bo under elendige forhold!
Vi har avtalt ny kamp med disse jentene en helg i april. Både vi og de satte pris på å få spille sammen.
Søndagen ble markedsdag. Vi var innom både markedet i San Telmo, vår egen bydel, og La Boca - byens eldste bydel. Begge plasser et must for turister :P
Mandag - full skoledag, Tina måtte klare seg selv. Tror det gikk fint etter som hun selv trengte litt tid til skole og beslutninger. La bomba på kvelden. La Bomba betyr" trommen", og dette er et utrolig trommeshow som skjer hver mandag, hurra! Her vil jeg igjen! Dritkult å danse til rytmene, og masse folk som tok kontakt og ville snakke med oss. Her fikk man også kjøpt øl i 1-litersglass.
Tirsdag - siste hele dag for Tina. Vi dro til Cementario de Recoleta, som også er et must for turister. Dette er en labyrint av en kirkegård, og etter en del vandring og leting fant vi den berømte graven til Evita.
Avsluttet kvelden med et fantastisk peruansk måltid og strawberry daiquries i Palermo :)

Sjekk også bloggen til Tina: www.misstinamoen.blogspot.com

Har i dag vært på et museum med klassen, noe spesielt.. Fikk ikke med meg så mye, for alt gikk på spansk, men det var i hvertfall i en utrolig flott bygning, som inneholder det som var hele vannverket til BA (hvis jeg har forstått det riktig..) og vi fikk vite masse om doer, hvordan de har utviklet seg osv.. Jadda, kjempeinteressant :P

Nå er det leggetid her.
God natt

4 kommentarer:

  1. Hørtes ud så dokker hadde hatt ei fine uga!
    Nå e d helg her og, gitt. I dag e d slappav-kveld hjemma med god mad, vin og Mats, og imårå middag hos therese, samen med marte, før revy med fede og co :) bler kjekt.
    Men itte dette bler d lesing, lesing, lesing ooog lesing!
    Ville møje heller tilbringt påsken hos deg enn foran bøgene på tørkerommet! :P
    Du får ha d fint så lenge, nyyyd sol og varme. Nå har snøen akkuratt forsvonne herfra, så ska gjør mitt besta for å varma opp byen litt t du e tebage ;) og eg gleeede meg t å se deg igjen snuppi <3
    God helg!
    -Eirin

    SvarSlett
  2. I miss you darling!!! Sitter på hotellet og venter på norskene mine nå;) ventet en stund nå... Lykke til med oppgaven! Skal du på polo på søndag? kjempe glad i deg og takk for en fin uke <3

    SvarSlett
  3. åhr, eg hadde jo skreve ein lang kommentar her, men så har an kje komt :(
    Erin, hørres ud som ein bra helg ;)
    Eg vil og på den revyen!! så gje meg ein oppsummering ittepå ;)
    Og du sko vert her i påsken! meg og thea ska t Mendoza, der e det fjell og masse vingårder, så me kan dra fra gård t gård og smaga på masse god vin :D
    Nå har me vert ude og spist og røyga vannpiba på arabisk restaurant. og nå blir det skriving, skriving , skriving.
    Sko egentlig på polo imårå, men det har regna så møje at di måtte avlysa :(
    Men ska på et organisk marked istedet, blir bra. så får me håba at di kan arrangera polo ein gang t!
    Tina, fekk du meldingå mi på mobilen?
    Uansett takk for ein fantastisk uga ja! <3
    God helg!

    SvarSlett
  4. Øl i litersglass :) Tonis

    SvarSlett