tirsdag 4. mai 2010

Vi har kommet til Bolivia! :D

Jepp, naa har vi kommet oss til Bolivia, etter 27 timer buss og 10 timer paa tog = 37 timers reise! Men som gikk overraskende bra :)
Litt leie i slutten av togturen, spesielt da luften fra vinduet som ikke gikk an aa lukke ble kaldere og kaldere. Men saa hadde vi litt underholding i guttene som satt rundt oss, 6 stk fra Israel, hvor han ene var prikk lik Justin Timberlake!!
Vi kom her til Uyuni klokken 2 i natt, fikk en taxisjaafor til aa kjore oss til et hostel og endte opp paa et ganske ok ett. Men det er kaldt! 3 tepper holder ikke.. Saa naa har vi kjopt oss alpakka-gensere, og maa nok ut aa shoppe enda litt mer for vi skal ut paa saltorkenen.
Men sola skinner og vi har faat i oss god varm suppe og anis- og coca-te :)

Jeg maa naa finne en maate aa faa vasket klaerne mine som egentlig ble vasket for jeg dro, men de ble ikke ferdig torre saa jeg maatte ta dem med halvvaate, og etter 37 timer innestengt i en sekk sa lukter de ikke saerlig godt.. :/
Dumme vaskemannen som ikke forsto at han maatte kjappe seg og at jeg skulle dra, mañana, mañana sa han bare der jeg sto med sekken og alle andre ting klar for aa dra, venta bare pa klaerne mine, men han forsto alvoret da jeg faktisk viste billetten min og den viste at jeg skulle dra om en time.. Men det var jo fortsatt for sent saa jeg fikk bli med inn i vaskeriet aa ta ut klaerne fra torketrommelen og vaere med aa brette :P

Saa skal vi finne et selskap som kan ta oss med til Saltorkenen (det finnes hundrevis av dem, saa naa gjelder det aa finne det rette..)

1 kommentar:

  1. Coca-te! Gimme some! æ træng det nu før eksamen kjæinn æ!

    SvarSlett